~ 1:a advent

Julskyltning, julpynt, julmusik och adventsfika, det är vad min första advent har innehållit. Drog med mig emelie ner på stan, hade tänkt börja med julshoppandet, men konstigt nog köpte jag inte en enda grej. Men jag har iaf värmt upp lite och fått lite idéer, och det är ju en början. Ska till linköping nu i helgen, så jag hoppas på att klara av det mesta då. Men det blev iaf en fika, för det kan man ju inte hoppa över när det är julskyltning.
Det jag saknade var lite vitt på backen, jag menar tolv grader och ösregn, vad är det för väder i slutet av november?! Vill ha lite snö, men bara lite, så att det blir lite vitt ute. Det hör liksom till, inte för att det brukar va snö här första advent (haha) men iaf. Men vi hade det mysigt ändå, alltid kul att gå på stan så här innan jul och kolla runt lite.
Hemma har vi börjat plocka fram julen. Vi har fått upp lite stjärnor och ljusstakar i förnstren och röda gardiner och ljuslyktor, vi har till och med lyssnat på julmusik. Framåt kvällen blev det lite adventsfika med familjen (shit vad jag fikar hela tiden känner jag haha), lussekatter, pepparkakor och glögg. Det gav en riktig julkänsla måste jag säga. Det gillas!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0