~ Fars dag

Antar att ingen har missat att det är (eller var kanske passar bätter) fars dag?! Nä, det kan nog vara svårt att missa skulle jag tro hehe. Vi grattade vår kära pappa med en present på hans dag, samtidigt som vi åkte ut till hummelstad för att gratta morfar oxå. Det blev både fika och mat. Jag måste ju nästa berätta om min nya upplevelse (eller smakupplevelse kanske man ska säga) Åt kålpudding för första gången i mitt liv idag. Det låter inte så gott, men jag måste faktiskt säga att jag tycker det var gott! För er som inte heller har ätit det förut så kan jag säga att det nästan är som köttfärslimpa, fast med kål i. Smakade nästan som det oxå, fast var lite annorlunda i smaken och konsistensen, men det var helt klart ätbart. Det var inte riktigt som jag hade föreställt mig, för det låter som det skulle vara något helt annat.
Det blev några timmar därute idag, därför har jag varit lite segt med mitt bloggande, men det är lite som vanligt haha.

Jag blev ju lite lycklig ett tag när jag såg solen titta fram, så jag tog med mig min kära kamera och gick ut för att ta lite kort. Det är alltid kul, och när man är hos mormor och morfra åker nästan alltid kameran fram när man ska gå ut.
Något suddiga kort, men dom får duga för idag..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0