~ 14/9.. namnsdag?

Idag är det Ida i almanackan! Va mer än va jag visste själv faktiskt haha. Det var inte förrän mamma kom upp och sa grattis på namnsdagen innan hon åkte till jobbet imorse som jag kom på det, "ja just de, det är idag ju" haha. Och det var faktiskt några fler som sa grattis till mig under dagen, och som vanligt kom farmor bort med en lite "present" och den här gången fick jag lite pengar! Farmor brukar nästan va den enda som kommer ihåg namnsdagar. Vi firar inte det annars, så det är inget som man lägger på minnet riktigt. Men det är ju tur att någon gör det iaf!
Äntligen, imorn får jag min lön, gött! Så det första jag gjorde va att lägga en beställning på hm, ett par byxor, en kofta och en strandklänning (den var på rea, så passade på haha). Tänkte att det är lika bra att börja redan nu, de är ju dumt att spara pengarna för länge ju haha, eller vad säger ni? Jag är iaf så, kan inte riktigt spara på mina pengar, dom går ofta åt till shopping eller något annat roligt hehe. Borde kanske försöka bli lite bättre på att spara, pengar är ju alltid bra att ha lite extra, det är så jobbigt att stå där helt pank. Men får väl hoppas att jag klarar mig ett tag på lönen iaf!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0