~ Helgen i huvudstaden

Klockan ringde tidigt på lördags morgonen, men det var bara pallra sig upp och göra sig iordning innan vi åkte till bussen som gick vid 6. Det blev sedan några timmar på bussen innan vi nådde stockholm. Det första vi gjorde var att hämta ut nummerlappen (även min mor och jag som inte skulle springa). Vi hade väldigt tur för det var inte alls så mycket folk när vi kom, utan det var bara gå in och hämta nummerlappen. Där fick man en "goodiebag" med lite smått och gott i, plus att man fick lite grejer och andra saker att provsmaka inne i själva "tältet" där alla sponsorer stog. Det fanns en del kul att kolla på faktiskt, och det är ju extra kul när man får prova lite oxå haha. Efter det drog vi oss mot områden där starten skulle gå vid 13:00. Det var sjuk mycket folk! Fast va kan man vänta sig när det var 36 000 anmälda! Snacka om att man blev peppad när dom drog igång musiken och började med uppvärmningen, jag ville ju oxå va med!! Men mamma och jag fick nöja oss med att stå och kolla, men jag kan säga att bara det var en upplevelse! Vi hade tur med vädret iaf, klarblå himmel och sol. Men man såg att det var jobbigt för dom som sprang, jag tyckte själv det var varmt att bara stå där. Såg några som bara decka och var helt borta när dom börja närma sig mållinjen. Det var lite läskigt faktiskt, tur att det fanns folk där som kunde hjälpa till direkt. När Camilla och Maria (kompisar till min mor) tagit sig i mål mötte vi upp dom med varsin ros, måste säga att dom gjorde ett riktigt bra lopp båda två! När dom hade hämtat andan och vilat lite så gick vi och anmälde oss till nästa år, med lite övertalning från min sida haha. Jag hoppas verkligen jag är frisk då och inte sjuk, för då åker jag nog på lite stryk skulle jag tro haha. Så det är väl bara börja ladda inför nästa år då haha, eller inte riktigt än kanske.. 

Söndagen ägnade vi åt shopping i storstan, och det kan aldrig bli fel haha. Shoppade några tröjor, kännde att de var välbehövligt, köpte oxå lite smycken och ett par skor. Hade kunnat köpt hur många par skor som helst, det finns så mycket snyggt! Men tyvärr har man ju inte ekonomi till det. Lunchen tog vi på pizza hut, ett av mina favorit ställen. Dom har så goda pizzor och så mycket att välja på, det gillas! Vi brukar äta buffén, men den hade dom tydlige inte på helger, så vi fick göra våran egen lilla buffé. Vi beställde in fyra olika pizzor och delade på, och det gick oxå alldeles utmärkt! Vid halv 4 gick bussen som tog oss hem till viken igen.
Det blev som jag hade hoppats på, två toppen dar i stockholm!



                              -folk fanns det gott om-

                                            mååål!!

                -smycken som jag shoppade under dagen-

                                        -shoes-


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0