~ Kladdkaka i micro

Blev så sugen på att baka, men utan en ugn kan det bli lite knepigt. Men desperat som jag är så löste jag det med haha. Det blev helt enkelt en micro kladdkaka, och måste säga att den blev riktigt god! Var inte riktigt lika kladdig som när man bakar i ugnen, men den var ändå seg och väldigt god. Så det kan jag rekommendera om man inte har ugn eller om man bara vill slänga ihop en lite snabbt, tog ca 15 min med både smet och "gräddning". Tänkte att jag skriver ner receptet här oxå, så kan ni ju testa om ni vill!



Kladdkaka i micro:

100g smält margarin eller smör
2 ägg
3 dl strösocker
2 dl vetemjöl
3-4 msk kakao
1 msk vaniljsocker

Vispa ihop ägg och socker, blanda övriga ingredienser och till sist smöret/margarinet.
Smörj en form och häll i smeten. Kör sedan på full effekt, 750 W i 8-10min (jag körde i ca 6 min, men det är nog lite olika beroende på micro, man får hålla lite koll) Om ni inte har en micro med en snurrande tallrik, så ska man vrida på formen efter halva tiden. Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0