~ Snön ligger tjock på gator och torg, julaftons morgon..

..eller vänta nu.. julen är redan över, för länge sen. Vi är snart i februari och nu bestämmer sig vintern för att komma. Är inte det lite sent?! Det tycker jag iaf! Jag menar jul och nyår, då man vill ha snö, det är redan över. Jag som trodde vi var påväg mot vår och sommar.. men inte alls. Snö, snö, snö, det är i princip det enda man har sett när man tittat ut genom fönstret idag.
Jag skojar inte när jag säger att jag kännde mig som en eskimå när jag var påväg hem. Jag kom pulsande i all snö med min lurviga luva uppdragen så man knappt såg ut, samtidigt som jag var vit av snö haha. Härligt?!
Men men, våren och sommaren kommer väl komma så småningom de med. Även fast det känns rätt så hopplöst just nu. Det är samma sak varje vinter, känns som en evighet till sommaren. Men poff så är det sommar och varmt och härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0