~ Loro Parque

Under en av våra dagar på teneriffa var vi på besök i deras stora djurpark, loro parque. Jag måste säga att det var en riktigt häftig upplevelse. Jag förväntade mig en vanlig djurpark ungefär, men så var det verkligen inte. Det känndes nästan som man kom in i ett paradis, inte för att låta överdriven alltså, men det var verkligen så. Naturen inne i parken var jättemysigt och jättefin och djuren var helt underbara. Det var en väldigt stor variation på djurarterna. Dom hade allt från papegojor, jaguarer, ödlor och sköldpaddor till späckhuggare, delfiner, sjölejon och massa, massa mer. Dom hade också flera shower som vi var och tittade på. Bland annat med delfiner, späckhuggare och sjölejon. Det var en upplevelse bara de. Förstår verkligen inte hur man kan lära djuren att göra vissa saker och bete sig på ett visst sätt. Det är riktigt häftigt. Min favorit var lätt delfinshowen! Delfinerna är så himla fina och duktiga! Men överlag så var hela parken jättebra, iaf enligt mig. Så åker ni till teneriffa så måste ni absolut ta ett besök på loro parque!
 
Tyvärr så var alla djur väl instängda bakom täta galler eller innanför tjocka glasväggar, så det var inte helt lätt att få bra kort. Men jag gjorde så gott jag kunde, så här kan ni iaf få en överblick på en del av djuren och parken:
 
                                                                Teneriffa '12

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0