~ Hehe klart att mattekunskaperna är på topp..

Dagens fail:
Jag stog i kön inne på hm och när jag kommer fram till kassa och ska betala så kommer jag på att jag har några rabbatkuponger i plånboken. Så jag tar upp och kollar efter. Då säger hon i kassa "den kan du använda" och pekar på kupongen med 20%. Men precis då får jag upp en annan med 50 kr rabatt på, och då säger jag "men då kan jag ta den här istället". Hon tar emot den och sen säger hon "du vet att du får mer i rabatt om du använder kupongen med 20%, då blir det 75 kr billigare".  Jaha, jo men såklart, det visste jag ju, absolut hehe, matte c va det här va haha.. kännde mig lite smått dumm där för tillfället. Men jag ändra mig snabbt och sa istället "då tar jag den istället hehe". Så jag fick min tröja för 75 kr billigare och sedan försvann jag ut ur butik med känslan av "vi som alldrig klara lågstadiematten" som en stämpel i pannan. (okej var kanske en överdrift, men ni fattar)
Jag menar läser man matte c borde man ju nästan veta att det blir mer rabatt på en tröja fär 349 kr om man drar av 20% istället för 50 kr, eller? Men men det är lätt att göra misstag ibland, även vi som läser matte c kan ha våra brister haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0