~ Pepparkakskladdkaka

Slog till på en kladdkaka med pepparkakssmak till säsongsavslutningen av grey´s anatomy. Blev sugen på att baka något kännde jag och eftersom kladdkaka är helt awsome så bestämde jag mig för att baka det. Men för att göra det lite extra kul så tillsatte jag lite pepparkaskryddor. Både kladdkaka och pepparkakor är ju toppengott, så jag tänkte att en blandning av dom kan ju inte bli helt fel. Resultatet blev alltså en pepparkakskladdkaka och om ni inte har testat det innan så borde ni göra det, blev jättegott!
Jag gjorde bara efter ett vanligt kladdkakerecept, fats jag tog mindre kakao och hade i massa pepparkakskryddor istället.


Här har ni receptet om ni vill testa:

2 ägg
3 dl strösocker
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
1,5 vetemjöl
1 msk kakao
1 påse pepparkakskryddor
100 g smör

Smält smöret och blanda sedan i alla övriga ingredienser. Häll sedan i en bröad form och grädda i mitten av ugnen på 150 grader i ca 30-40 min.
Lycka till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0