~ 14:04

Min jul:
24 december - hela julafton var vi hemma hos oss med familjen och nästan hela släkten. Det var riktigt mysigt. Började dagen med paketöppning, julkalender och lussekatter med varm choklad! Alla gäster kom runt 12 och ungefär en timme senare så stog det goda julbordet på plats och det var bara fylla tallriken med massa gott. Mums! Julbordet är bland det bästa under julen enligt mig, med det är synd att man blir mätt så fort! Klockan 15, satt vi precis som dom flesta familjer bänkade framför kalle anka och hans vänner. Det går absolut inte att missa, ingen jul utan kalle! Lite senare på kvällen så hade vi julens höjdpunkt: julklappsrace, och som många kanske redan vet så är det en lek när man får spela om julklappar. Riktigt skoj! Jag lyckades få en glassmaskin och receptboken jul i tofvehult. Kvällen avslutades med julgröt och skinkmacka och även lite julmys framför tv:n. Så min juklafton var som den brukar vara, toppen!
25 december - morfars födelsedag, vilket innebar att vi var hemma hos mormor och morfar för att fira honom och äta yttligare ett julbord. Det blev lyckat och morfar blev väldigt nöjd med sin present, som i år var en fotobok från hans 60 års resa 2011.
26 december -  julbord (igen..) hemma hos farmor och farfar, med vår kusin med familj. 
Ungefär såhär har min julhelg sett ut, sammanfattat, det har blivit mycket mat och framförallt MYCKET godis och andra sötsaker. Men det är väl så julen ska vara, man ska äta och umgås. Jag är iaf jättenöjd med årets julfiranden, hoppas ni känner likadant! Nu är det bara vänta på årets sista höjdpunkt, nyår!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0