~ 1 dag kvar

Jag spenderar nu mina sista timmar som 17-åring, som minderårig, som barn. Fy fan va gött!
Imorn kan jag stolt kunna vakna och känna mig som en vuxen 18-åring, det är sjuk vad tiden går fort!
Så imorgon öppnas dörrarna till många nya möjligheter, att gå på krogen, ta körkort, fatta egna beslut utan mälsmans godkännande, beställa resor och andra saker, sitta kvar på restauranger efter klockan 22, köpa trisslott, spela på lotto, få lättare att skaffa sommarjobb/jobb.. japp o där har nog dom flesta av er slutat bry er, för egentligen är det ju inte så speciellt med att bli en dag äldre. Eller?
Fast å andra sidan så kommer det va rätt så gött att komma ut på krogen och möjligheten till att ta körkort, så okej ändrar mig nog, det är visst speciellt! Nu ska man ju räknas som vuxen i samhället helt plötsligt. Men det där med seriös vuxen 18-åring kanske va att ta i, bara för man fyller 18 så behöver man väl inte alltid bete sig som en vuxen, right?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0